donderdag 22 maart 2012

SHABBY EI





Vandaag is het zonnetje achter de wolken verdwenen!
Nou ja, dan gaan we maar binnenshuis aan het werk.
Larissa is gezellig thuis! Ze is een dag vrij van school i.v.m. examen.
Gisteren nog even met Aurora gesproken en ze is voorlopig aangenomen
voor een half jaar! Daarna ziet ze wel verder!
Spannende tijden hoor!

Natuurlijk kon ik gisteren weer eens niet stilzitten
en heb ik dit Shabby ei gemaakt.
Nu stond er natuurlijk wel een leuke afbeelding op het ei,
maar deze had ik al. Dus dan maar wat anders verzinnen.
Ik had nog oud muziek papier, gekocht in Nederland bij een
rommelschuur.
Twee, al kapotte vellen, in stukjes gescheurd en met decoupage lijm
op het ei geplakt.
Daarna nog een keer afgelakt.
Leuk plaatje uitgezocht en deze ook met lijm opgebracht.
Van ongebleekt katoen (dun) een strik gemaakt en
met  het lijmpistool vastgezet.
Wat bloemetjes erop, wat geplozen sisal touw en
als laatste een mooie knoop!
En klaar is je Shabby ei.
Heb je nu geen oud muziek papier print dan wat uit op de printer.
Werk dan wel snel met de decoupagelijm anders gaat het doorlopen.
Het plaatje wat ik heb gebruikt, komt ook uit de printer.











 



13 opmerkingen:

  1. Prachtig ei.....zo mooi met het plaatje erop! Trouwens een goed idee om het ei af te lakken!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je shabby ei is heel erg mooi geworden.....Ik moet die van mij nog steeds pimpen.

    Prettige dag,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig ei heb je gemaakt....kon ik hier maar de tijd voor vinden om dit ook te doen...ik zie zulke mooie voorbij komen!!!!!
    Ik wens je een fijne dag.....hier schijnt de zon.
    Lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig ei zeg !! geniet van een heerlijke dag ! liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely Juliette, old sheet music has many decorative uses!
    Essie x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt je dag nuttig besteed, heerlijk als je tijd en inspiratie hebt.
    Je komt wel lekker in paassfeer zo, het ziet er heel sfeervol uit.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk toch al die versierde eieren. Ik heb daar geen geduld voor dus ik vind het knap als je dat kan.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Shabby Ei is het geworden......heerlijk he al dat geknutsel....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je heerlijk creatief met alle paasversieringen die ik al voorbij zag komen, het ei met enkel muziekbladpapier vind ik al geweldig leuk.

    Fijn om te lezen dat het goed gaat met dochterlief in Brakel en dat ze daar voorlopig in goede handen is.
    Moet jou als moeder een goed gevoel geven dat je haar regelmatig spreekt en van het laatste nieuws op de hoogte bent.

    Fijn weekeind gewenst en lieve groeten!!!

    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Che bello questo tuo blog,così dolce !Che belle decorazioni di Pasqua!Da oggi ti seguo anch'io!Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, dat oude muziekpapier!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Juliëtte,

    Prachtig die oude muzieknoten op het ei. Ga gelijk snuffelen bij de kringloop!!

    Groetjes, Tuinvrouw Huisman

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte