maandag 12 maart 2012

NOORDERLICHT





Gisteren was het dan zo ver! En was weer erg veel activiteit op onze zon.
En het was helder! Marcel is vrij snel naar de fjelle ( berg,hoogvlakte)
gereden voor een beter uitzicht.
Daar maakte hij de volgende foto's en ik mocht ze van hem gebruiken
om aan jullie te laten zien!
Terwijl ik deze blog schrijf is Marcel weer naar de fjelle
vertrrokken. Dus morgen misschien meer foto's.


Veel liefs,    Juliëtte


Allereerst heeft Marcel een foto van de zon gemaakt.  Aan de linker kant, zie je een aantal kleine vlekjes,
dat heet een zonnevlek. Een uitbarsting op de zon die er voor zorgt dat er Noorderlicht te zien is.

En daar is het dan het Noorderlicht of Aurora Borealis.















12 opmerkingen:

  1. Wat prachtig!!!....voor ons vast gelegd.....ik had het nog niet zo mooi gezien....in het echt zal het vast nog mooier zijn...maar ik ben hier al blij mee...alles is mogelijk in blogland....wat geweldig Juliette....fijn dat ik mee mocht genieten!!!
    Nog een fijne avond....en morgen nog meer foto's????
    Lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi om te zien en het blijft fascinerend..onze dochter had het in Finland ook voor ons vastgelegd, zo mooi om te zien.
    Ik ben benieuwd welke foto's er morgen op staan...leuk dat je dit met ons, met hulp van manlief, wilde delen.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Juliette,

    Wat moet dat een geweldige ervaring zijn om zoiets moois te mogen aanschouwen.
    Wat had ik graag daar gestaan. Wat lief dat wij door de foto's even mogen meegenieten. (Mijn man keek mee over mijn schouder) we vonden het allebei geweldig !!

    Lieve groet van Christien uit het hoge noorden van Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Juliëtte,
    Het is toch wel heel mooi als je zo iets in het echt mag zien.....wie weet ondernemen wij die reis ook nog wel eens om het zelf te kunnen aanschouwen.
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat prachtig en wat fijn dat we mee konden kijken.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat schitterend!! dat zou ik zo graag eens in het echt willen zien, kippenvel lijkt me dat, ik ben daarom heel blij dat ik even mee mag genieten via jouw blog!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, wat een natuurverschijnsel. Dat zou ik nou in het echt wel eens willen zien. Wat lijkt het me een ervaring om dat te zien.
    Dank je wel dat je dit met ons deelt!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijft prachtig Juliëtte, wij zagen het hier voor het laatst op 25 januari j.l., deze week niet. Maar ik heb nog hoop voor de komende dagen, want de activiteit blijft zeer hoog. Het is echt geweldig om dan buiten te staan!
    Lieve groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja moeder natuur is heel mooi, ik heb het helaas nooit in het echt gezien.
    Wat woon je daar toch prachtig.
    Lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig natuurverschijnsel! en wat leuk dat wij daar even van mee mogen genieten!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig om te zien het is toch echt wonderbaarlijk wat ons de natuur allemaal brengt....bedankt voor de foto's....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sprookjesachtig, wat zal dat een belevenis zijn als je het in het echt kunt zien.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte